HERMES-IR HITOTSUBASHI UNIVERSITY

HERMES-IR : Research & Education Resources >
300 Studies Group = 研究会刊行物 >
一橋日本語教育研究会 >
一橋日本語教育研究 >

03号 (2015) : [10]

コレクションのホームページ

 
 
あるいは、一覧表示         
「一覧」ボタンを押すと、雑誌の掲載順にソートされます。

Link to the whole of the issue (当該巻号全体へのリンク)

アイテム表示: 1-10 / 10.

Issue DateAuthorsTitleOtherTitleSeries
28-Mar-2015 井上, 優 対照研究について考えておくべきこと What is important in Contrastive Linguistics? -
28-Mar-2015 朴, 宰怜 「ら抜きことば」の発展の様相とその実態 Developmental aspect and the actual condition of Ranuki kotoba (Words with RA pulled out) -
28-Mar-2015 DE SILVA, Udara I. Language Learning Motivation and Achievement: Sri Lankan University Students of Japanese as a Foreign Language 言語学習の動機づけと学習成績の関連―日本語を外国語とするスリランカ人大学生の場合― -
28-Mar-2015 栁田, 直美 日本語教育実習における実習生の学びを促す内省プログラムの開発―録画資料を積極的に活用した内省プログラムの試案― Development of reflection program for student teachers in Japanese teaching practice: Tentative program of using recording materials -
28-Mar-2015 西山, 日佐子 JSL生徒の読解に影響を及ぼす漢字と留意点―国語科読解活動を行うための漢字スキャフォールディング― Effects of Kanji on the reading abilities of JSL students and its important considerations for teachers: Using scaffolding strategies in teaching Kanji to improve the reading ability -
28-Mar-2015 イ, ソン 文章におけるスピーチレベルシフトの使用実態の分析 An analysis of speech-level shifts in written Japanese -
28-Mar-2015 朴, 恵美 日本語学習者グループと母語話者参加グループにおけるピア・レスポンス活動の相違―「役割としての支援」という観点から Difference in peer response activity between groups with Japanese learners only and a group with a native speaker participant: From the viewpoint of role support -
28-Mar-2015 渡辺, 藍 「やさしい日本語」による公的文書の書き換えの諸相―書き換え困難語彙の抽出を中心に― Various aspects of rewriting documents using "Easy Japanese": Focusing on vocabulary difficult to rewrite -
28-Mar-2015 ポクロフスカ, オーリガ ウクライナ人中級日本語学習者の読解における文字列分節の課題 Character String Segmentation Problems in the Reading of Ukrainian Intermediate JFL Students -
28-Mar-2015 戸田, 淑子; 亀井, 元子; 今井, 寿枝 日本語教員養成課程履修生の言語教育観―「教える」体験を通した気づきについての一考察― Japanese language teacher training course students' views of language education: A Consideration on their awareness acquired through their "teaching" experiences -

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください